ناصر ابراهیم زاده

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۵۰ ب.ظ

عزت نفس

انچه در این جا درباره عزت نفس میخوانید خلاصه مطالبیست که من در این باره اموخته ام و اگر کاستی در ان میبینید ببینید و از ان بگذرید و اگر هم انتقادی دارید خوشحال میشوم در زیر مطلب یاداشت بگزارید

حدود دوسالی از برخورد من با کلمه عزت نفس میگذره بعد از اینکه برای به دست اوردن عزت نفس عذم راسخ بر کمر بستم و بعد از 2 سالی که گذشت به این نتیجه رسیدم که اصلی و اساسی ترین منبعی که میتواند برای من و تمامی همنوعان من تصلی بخش باشد و بتواند ما را به سوی موفقیت هایی در زمینه شغلی و در زمینه زندگی خانوادگی سوق دهید چیزی نیست جز عزت نفس ،من در اینجا میخوام قصه مسیری که من توش بودم رو براتون بازگو کنم و همینجا به این مطلب اشاره میکنم که من در این زمینه دچار مشکل بودم و هستم و گفتم شاید بد نباشه که با اشتراک گذاشتن مطلبم در اینجا تونسته باشم اطلاعاتی را به یاد اورم که برای بالا بردن عزت نفس به من کمک کرده و هم توانسته باشم به رهگذری که از اینجا میگذره سودی در این باره رسانده باشم .یکی از مسئله های من اینه که خیلی وقت میخواستم در اینجا مطلب بزارم و هر بار که به این فکر میکردم که مطلبی رو منتشر کنم یه حسی به من میگفت که نکن تو نمیتونی اگر مطلبی که منتشر کردی به درد نخور باشه چی؟اگر مسخره بشی چی؟ و چندین سوالی که هر بار به یاد اوردنش سب میشد که مطلب منتشر نکنم بعد مدتی تصمیم گرفتم که بدون هیچگونه پیش داوریهای مخرب مطلبم رو منشر کنم وهمونطور که میدونید انتشار این مطلب برای من خودش گامیه برای بالا بردن عزت نفسم .اولین جرقه ای که من رو به این سمت سوق داد فایل صوتی مسیر اصلی بود که توست استاد عزیزم اقای محمد رضا شعبانعلی شنیدم وخیلی چیزا رو برام روشن کرد و متوجه شدم که یکی از اصلی ترین مسئله جامعه من کمبود عزت نفسه و اگر من بتونم این وضعیت رو در خودم بهبود بدم شاید بتوانم دیگرانی که مثل من از این نعمت برخوردار نبوده اند رو برخوردار کنم

به گفته روانشناسها کودک 18تا 36ماهه میتونه در این دوران اگر از پدر و مادر اگاهی برخوردار باشه در خودش ریشه این درخت پر خیر وبرکت رو درخودش بکاره  و در بزرگسالی از میوه های این درخت استفاده کنه و ازدرد کمتری رنج ببره . سوال مهم اینجاست که اگر پدر و مادر نادونسته این دوران رو نادیده بگیرند و عواملی سبب بشه که کودک د راین دوران نتونه ریشه های این درخت رو تو زندگیش تسبیت کنه چی میشه؟

خبر خوب اینجاست که ما میتونیم در سن بزرگسالی هم دوباره بزر این درخت رو در خودمون بکاریم و با مراقبت کردن و رسیدگی ،اون رو به درختی تنومند تبدیل کنیم و از میوه های این درخت استفاده کنیم و لذت ببریم.

با این اوساف همونطور که در جامعه ما این عامل یکی از عوامل بزگ اسیب دیده است ما باید برای این مسئله اساسی به فکر چاره ای باشیم 

پس از اینکه میشه عزت نفس رو ارتقاع داد چه باید کرد؟

بحثی که پیش میاد اینه که عوامل سازنده این منبع هم درونی هستند و هم بیرونی یعنی ما هم از داخل و هم ازبیرون میتونیم  به خودمون سود برسونیم و هم به خودمون لطمه برسونیم.

در مطلب بعدی  جمع بندی من رو از فایل مسیر اصلی رو مینویسم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۵
ناصر ابراهیم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی